mandag 13. desember 2010

Vurdering og sluttkommentar

Vinterjenter er en fantastisk bok. Selv om den kanskje ikke snakker direkte til meg klarer jeg å sette meg skikkelig inn i handlingen. Jeg forsår hvordan Lia har det. Jeg liker Lias karakter, den er spenstig og artig. Denne boken var i den kategorien der jeg skulle ønske den var lenger. Vinterjenter er en trist og dyster bok med  tankevekkende og viktig budskap Måten forfatteren skriver på er annerledes og interessant. Hun bruker masse gjentakelse, som jeg er svært glad i. Det spesielle forholdet mellom Lia og stesøsteren hennes er kanskje det beste av alt i boken. Etter å ha sagt dette vil jeg påpeke at det gjerne kunne ha vært mer skildring, den blir litt tung å lese i lengden. 

kilde

Jeg fant definitivt en bok som passet for meg. Det gjorde at denne leseprosessen var fin. Jeg har klart å sette av tid til å sitte ned og lese, som var ekstremt avslappende. Håper på å få flere lignende oppgaver slik at ikke bloggen står helt stilt. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar